عمــار در شــرق اصفهان

اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار در شــرق اصفــهان

اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار در شــرق اصفــهان

عمــار در شــرق اصفهان

اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار در شــرق اصفــهان

عمار در شرق اصفهان
مکان تعداد
هرند 2
براآن شمالی 2
براآن جنوبی 4
کراج 2
کوهپایه 2
بنرهمسنگران
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
> اینجا مثلا یه تگ باشه بر فرض

عمار در میان مردم شرق اصفهان چه جایگاهی دارد‬

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵ ب.ظ

نام عمار برای آنها که حداقل یک بار در اکران فیلم های این جشنواره حضور پیدا کردند تداعی دور همی های فعالان فرهنگی و نمایش فیلم هایی با موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و عناوین مناسبت های خاص تقویم شمسی تاریخ ایران است ولی آنچه ذهن اکران کننده را بیش از پیش درگیر می کند واژه ای تکراری ((عمار کیست)) از زبان مردان و زنان بسیار در شرق اصفهان بود.


با وجود آنکه سال 92 اکران هایی هر چند در تعداد کم ولی با کیفیت در برخی نقاط شرق اصفهان انجام شد، نگاه متعجب برخی فعالین فرهنگی و بهانه های برخی افراد تاثیر گذار در نبود فرصت کافی برای ورود به جشنواره عمار برای ما نگران کننده بود، زیرا آنچه که مقام معظم رهبری در ورود به عرصه های فرهنگی مطرح کردند با گفته های تعداد اندکی از فعالان فرهنگی متفاوت جلوه کرد.
با این وجود، سال 93 با به صدا آمدن عمار، استقبال فعالان فرهنگی در اکثر مناطق شرق اصفهان نوید بخش ورود توانمند جوانانی فعال با پتانسیل بالا در شرق بود. استقبال جوانان مزرعه شور، هرند، بخش مرکزی و کراج و همچنین جرقویه سفلی از پنجمین جشنواره عمار به گونه ای بود که مشوق ما در عرصه ی رسانه ای کردن کار جوانان از اکران تا نتیجه کار جشنواره مردمی و انقلابی عمار در شرق اصفهان شد.

ammar7
معین مومنیان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ورود سینما در قالب هنر در بین مردم اظهار کرد: هدف اصلی در جشنواره عمار نمایش تفکر انقلاب اسلامی در بین آحاد جامعه است تا بتوان فراخوانی چند میلیونی در شهر ها و روستاهای کشور در محور های اقتصاد مقاومتی، جنگ نرم، چالش های عدالت اجتماعی و آرمان های انقلاب برگزار شود. .
دبیر پنجمین جشنواره عمار در استان اصفهان افزود: اکران فیلم های عمار با حداقل امکانات در قالب اکران مردمی و متناسب با هر سن و سطح تحصیلاتی انجام می شود و یکی از راههای ورود فعالین فرهنگی در زمینه ی بصیرت افزایی و شناساندن عمار به تک تک افراد جامعه می باشد.
وی با توجه به اکران های مردمی انجام شده در سال گذشته در سطح شرق اصفهان خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه سال 92 چهارمین سال ورود عمار در صحنه ی فرهنگی کشور بود ولی شرق اصفهان ورودی فعال به این معقوله نداشت و برخی از نقاط موفق به اکران و ارسال گزارشات شدند.
مومنیان اذعان کرد: سال گذشته صدای عمار در برخی مناطق شرق اصفهان اعم از بخش مرکزی و کوهپایه شنیده شد و گزارش های خوبی از اکران ها به جشنواره رسید ولی کافی نبود و با توجه به وسعت منطقه ی مذکور و جوانان فعال امیدواریم سال 93 آغازی پر قوت در پنجمین جشنواره عمار در شرق اصفهان باشد.
بر همین اساس فرصت را مناسب دیده و با تنی چند از افراد ی که داوطلب اکران فیلم های عمار و فعالان پرتوان فرهنگی در نقاط شش گانه ی شرق اصفهان بودند گفتگویی انجام دادیم.

 

2647b3d1037e-eab8-41f8-bf18-a9d4eb983203
لیلا جرکویی با اشاره به کم کاری های صورت گرفته در زمینه ی فرهنگی گفت: زمانی که امری فرهنگ نشده است راحت تر می توان به فرهنگ تبدیل کرد تا فرهنگی که از یادها فراموش شده است و باید دوباره احیا کرد و بر این اساس فعالان فرهنگی می بایست گام های محکمی بر دارند تا ضد ارزش ها در مناطق بکر روستایی رشد پیدا نکند و در جمع کرد ن آن با مشکلات بسیاری مواجه شویم .
فعال فرهنگی و شورای روستایی اسفارت براآن شمالی با اشاره به محتوای مستند فیلم های عمار خاطر نشان کرد: مسلما اکران این فیلم ها در برخی نقاط روستایی که آگاهی چندانی با این جشنواره ندارند کمی مشکل است زیرا علاقه ی جوانان به مستند های این فیلم ها آنچنان بالا نیست، ولی پیاده کردن کار ارزشی زمان بر است و اگر اکران کننده با آگاهی کافی اقدام به اکران کند می تواند به مرور و با روحیه ی خستگی ناپذیر اقدامی ایده ال در این زمینه انجام دهد.


ولی الله عرب مختاری از جرقویه سفلی با اشاره به جو مذهبی شرق اصفهان گفت: شرق اصفهان با گرایش مذهبی بالا در زمینه های فرهنگی ورودی مطلوب داشته و دارد ولی تبلیغات مطلوبی در زمینه ی عمار فیلم انجام نشده و امیدواریم امسال بتوان با شناخت گرایشات جوانان مناطق کویری به نحو احسنت اکران مستندات این جشنواره را در تک تک مراکز فرهنگی انجام داد زیرا جوانان ما تشنه ی موضوعات فرهنگی و دینی می باشند.
مدیر کانون انتظار شهر نصر آباد و فعال فرهنگی بخش افزود: فضای خالی سینما در شرق احساس می شود ولی توزیع فیلم های جشنواره عمار و جمع دوستانه ی جوانان پای تلویزیون عمار تا اندازه ای خلاء نبود فضای سینمایی را پر می کند.
عرب مختاری مدارس، مساجد و پایگاههای بسیج را از مراکز عمده ی اکران این فیلم ها عنوان کرد و تصریح نمود: ورود ما به این فعالیت فرهنگی باید جذاب و حساب شده باشد تا مشوق اصلی در اکران پنجمین دوره جشنواره ی عمار باشیم.

 


حجت السلام روح الله امینی در این زمینه با اشاره به اینکه دشمن با وارد کردن ابزارهای متنوع در بین جوانان ما نفوذ کرده است گفت: ما باید با تلاش، فعالیت شبکه های اجتماعی غرب که با استقبال عده ی کثیری از جوانان ما همراه است را خنثی کنیم و در این راستا به گونه ای وارد شویم که رضایت جوانان را داشته باشیم.
مسئول کانون محبان فاطمه روستای روران افزود: عدم دغدغه لازم در زمینه های فرهنگی توسط فعالان این عرصه متاسفانه ورود جشنواره هایی با این مضمون به برخی مناطق را با کم رنگی همراه کرده است به گونه ای که شناختی در این زمینه در بین دانشگاهیان، بسیجیان و دیگر اقشار وجود ندارد.
پس از شنیدن نظرات افراد مذکور در گزارش آنچه برای ما مهم قلمداد می شد شنیدن پاسخ فعال فرهنگی و اکران کننده ی موفق مزرعه شور کوهپایه بود.

مصطفی مظاهری قدمی ثابت در اکران های سال 92 عمار داشت و با تجربه ی کسب شده از سال قبل خاطر نشان کرد: بهترین عامل در موفقیت اکران ها، شناخت سلایق افراد هدف است. مسلما پخش برخی مستند های عمار برای نوجوانان کسل کننده بود و در این زمینه فردی که فعالانه وارد عرصه ی اکران می شود باید قبل از اکران شناخت کافی نسبت به محتوای داخل دی وی دی های عمارداشته باشد تا با دست خود استقبال از عمار را کم رنگ نکند.

وی تصریح کرد: حاصل شدن نتیجه ی مطلوب فقط و فقط در گرو انتخاب مناسب افراد و شناخت گرایش های متناسب با فیلم های ارزشی این جشنواره است و لیکن اگر درست وارد نشویم نمی توانیم به هدف اصلی این جشنواره مردمی که بر گرفته از بصیرت است برسیم.

احمد زمانی طلبه سطح یک حوزه از دیگر جوانان فعال منطقه کراج بخش مرکزی بود که با ورود پنجمین جشنواره عمار، اولین اکران را در بین جوانان روستای چریان در محفل زیارت عاشورا داشت، وی در این گفتگو با اشاره به گرایشات خاص مذهبی و پایبندی به ارزش های اسلامی مردم شرق اصفهان، بیان کرد: برای موفقیت در اکران باید با شناخت دقیق مناطق شرق اصفهان و گرایشات هر بخش، اکران را به صورت مردمی و با حضور جوانان ارزشی و فعال فرهنگی به خوبی انجام داد و اقدام ما فقط منوط به اکران فیلم در بین مردم خلاصه نشود زیرا نتیجه ای در بر ندارد.

وی افزود: عمق این جشنواره تبلیغ یا گسترده نفوذ انقلاب اسلامی و تفکر جهادی و حزب اللهی است و صرف جشنواره عمار و اکران فیلم نیست زیرا با عمار می بایست به موضوعات ارزشی برای نسل چهارم انقلاب رسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۸
شـــجاعــــی-زمــــانــــی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی